• Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

Vestel Plazma Inverter 12000 BTU Klima Soğutmuyor
#1
Exclamation 
Merhabalar,

Öncelikle iyi forumlar. Sıkıntım şu: Bir sene önce Vestel Plazma İnverter 12000 BTU A++ Klima'sını aldım. Geldiği ilk günden beri soğutmada problem yaşıyor. Kaç kere servis geldi ve hepsi biraz uğraştıktan sonra 1-2 saat çalıştırın sonra kendine gelir dediler. Fakat hiçbirinde de bu olay gerçekleşmedi. Şuan elimi fanın önüne tuttuğumda ise bir kesilip bir üflüyor. Turbo moduna alınca da aynı şekil devam ediyor. 18 derecede de, 23 derecede de aynı. Herhangi bir hata kodu felan da yok yani hata da göstermiyor. İlk aldığımız da bir süre kapaksız çalıştırdık tam verim alamasakta biraz idare etti. Şuan ön kapağı çıkarsakta aynı şekilde kesilerek üflüyor. Ne yapmam lazım ? Bilgilendirirseniz çok sevinirim.

İyi günler.

#2
Öncelikle kolay gelsin diyelim. Vallahi Vestel zor sanat. Biz dedik mi almayın diye marka düşmanı oluyoruz..
 Klimanız on fanı kirlenmiş olabilir mi acaba.  Klima kapalı iken bir ışık yardımı ile fanı bir kontrol edin göz ile . İsteseniz bir fotoğraf çekin atın bakalım..Bu kesik üfleme genelde fan pervanesi dolunca olur.  
 Birde Vestel uzmanımız Ado hocamızı çağıralım  belki onun tecrübesi vardır bu model hakkında. 

@[b]Ado!![/b]

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#3
Selamlar;

Arıza tipinden ziyade süreç ile ilgili bazı söylemlerim olacak.

Öncelikle hangi servisten hizmet alıyorsunuz bilmiyorum lakin böyle bir hizmet şekli yok VESTEL de.

O klimanın test modu var sabit frekansta çalışmasını sağlayan ve servisin yapması gereken klimayı sabit frekansta çalıştırarak öncelikle PSI - akım çekişi - soğutma verisi gibi değerleri görmesi gerekir.

Yani elini klimanın önüne koyup, sanki derisininaltında mikrodenetleyici termometre varmış gibi ''Bunun bir şeyi yok 2 saat sonra TOPARLAR'' cümlesini kuracak teknisyeni derhal nazik bir dil ile geldiği yere gönderiniz, Söyleyin o teknisyenin ustası gelsin adam gibi orada yapılması gereken ölçümleri yapsın lütfen.

VESTEL bu adamlara yaptıkları iş başına hatırı sayılır bir bedel ödüyor, o servis de o bedelin hakkını vermeli, veremiyorsa gerekirse MERKEZ SERVİS kontrolü talep edin lütfen.

Gelelim konunun teknik kısmına. Anlattığınız arızada olası iki zanlıdan birisi fan motorunun kendisi, diğeri de onu kontrol eden iç ünite kartıdır ki bunu tespit etmek için de uçak mühendisi olmaya gerek yoktur.

Öncelikli amaç doğru arıza tespitidir, Klima soğutma mı yapmıyor? Yoksa sistem soğutmasını yapıyor ama fan motoru dönmediği için bunu size mi aktaramıyor orası önemli.

Bu kadar basit müdahaleler ile tüketici sorununu çözmek varken böyle basiretsiz ekipler yüzünden VESTEL in adının anıldığı şekle bakın yazık yahu.

Size tavsiyem 08502224123 numaralı telefonu arayarak ya Merkez Servis, veya bölgenize yakın merkez servis yok ise başka bir servisten ürün incelemesi talep etmeniz yönde olacaktır  Okeyto


EDİT: Bi rdip not eklemek isterim. Gerek mbirol ustanın söylemleri ve gerekse eve zaten 2 kere servis gelmiş olması nedeniyle bazı noktaları (Filtre doluluğu, Cross fan doluluğu vs) bilerek pas geçtim Smile

#4
Cevap için teşekkür ederim mbirol Bey.

   

   

#5
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi ben o numarayı bir arayayım. İyi günler, iyi forumlar.

#6
Konuyu okudum baştan sona, ilk defa karşılaşıyorum böyle birşey ile ama benimde aklıma ilk olarak fan motoru geldi ancak yine de canli canlı görmek daha iyi olur ariza tespiti için.





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: