by jemjem at 16/09/2021, 17:18
Arkadaşlar yeni bir klima alacağım
12000 BTU
Sadece yazın soğutma için kullanacağım. Tek ama Tek en önemli özelliği dış ve iç ünite sessizliği..Başka kriter önemli değil benim için..
Bütçem 3500 - 5000 arası...
NOT : Baymak kesinlikle hariç..Bozuk ürünü sattılar THH den paramı zor iade aldım.
by jemjem at 16/09/2021, 17:16
Baktım ki baymak hakkında herhangi bir başlık yok. Ben de baymak tarafından mağdur edilip, hakkını tüketici hakem heyetinde kazanmış birisi olarak nasıl rezil bir firma olduklarını burda anlatayım. 1 yıl önce yaz ortasında baymak elgance plus klima aldım.Ankara keçiören servisi klimayı kurmaya geldi. Servis sahibi ve 2 elemanı ile geldiler.Beyefendi burnundan kıl aldırmayana, soru sorduğumda bir dakika be diye tersleyen,müşteri iletişimi sıfır bir şahıstı. Vakumlama işlemini bile video siteye yükleyecek kadar idareten yapıp gittiler. Her neyse birkaç gün sonra klimanın sağ-sol yapan flapı çalışma esnasında sol sona gelip geri dönerken Çat Çıt şeklinde rahatsız edici (özellikle sessiz bir gece uykusuna dalmak isterken) ses çıkartıyordu. Teknik servisi çağırdım. Sahibi 2 tane toy yeğenini yolladı. Flapı söktüler - taktılar yok ses düzelmiyor.Sonra benden içerinde getirmem gereken birşey istediler. Ben gidip geldikten sonra bir baktım sorun çözülmüş (40 saniyede) , bak abi dedi tamam artık ses çıkartmıyor.Bu çözümün ben bakmazken bir anda olması kıllandırdı. Flaplara bakarken ne göreyim, süper zeki arkadaş flap tırnaklarını çıkarmış ve sesi kesmiş. Eeee bu çözüm değil, yakalanınca kem küm dedi tekrar bakalım ben yapamadım diye gitti.Sonra ki günlerde beni aradılar ve o parçayı değiştireceğiz dediler. Tamam dedim değiştirin. 1 hafta sonra falan parça geldi içeriye girdiler. öbür parçayı söktüler derken hoppp yeni parçaya basmışlar çift taraflı yapıştırıcıyı lap yapıştırdılar. Kafalarına göre çözüm. Klimayı çalıştırıyorum oda kimyasal kokusu sarıyor.Genel müdürlüğü aradım, ne yapıyor bunlar böyle de rezalet olmaz dedim. Tamam dediler mamak servisini yönlendirelim dediler. O yapıltırıcı basılmış parçanın ve takıldığı yerin bu sefer komple değişmesi gerekiyor. Mamak servisi söktü klimayı götürdü, 1 hafta sonra getirdi değişmiş halde. Taktık çalıştırdık eee yine çat! çut! ses devam ediyor.Çocuk baktı sağına soluna abi bu olmuyor dedi.Mamak servisi keçiören gibi ahlaksız değil. Çocuk düzgün, şeffaf ve dürüst.Bende dedim genel müdürlüğe anlatamadım olmuyor işte değişmesi lazım dedim çocuğada.Çocuk geçici çözüm olarak 2 tane kablo parçası tırnaklara sıkıştırıp geçici çözüp gitti..Neyse servis formuna çocuktan sorunun halen devam ettiğine dair makbuza yazı yazdırdım imzalattım. Genel müdürlüğü aradım görüyorsunuz her şey yapıldı ama cihaz düzelmiyor dedim.O ana kadar sözde yardımcı olan şahıslar bir anda değiştirmiyoruz bu şekilde idare edin kullanın diye bir anda değiştiler.Nasıl böyle olabilir dedim,arızalı ürün var ortada sattığınız. Bunu servisiniz de kabul etmiş nasıl değiştirmezsiniz dedim.Yapacak birşey yok dediler. Görün duyun Baymak ne kadar zavallı bir kurum. Sonra tabi tüketici hakem heyetine bavurdum. bilirkişi geldi, raporu gördü, idareten tutturulan parçaları gördü.Ve benim hiçbirşey dememe gerek kalmadı. Davayı kazandım, satın aldığım yere ibraz da edildi.Sonra baymak genel müdürlüğü yana yana beni aradı. Değiştirelim klimayı yenisi ile ve para iadesi yapmayalım dedi.Aslında illalah etmiştim asla düşünmüyordum ama Klima takıldıktan sonra apartman duvarına mantolama yapıldığı için klimanın olduğu boşluk dımdızlak kaldı. Yeni klima gelip takılana kadar ora öyle kalmasın, başka servis gel git uğraşmıyım diye başta kabul ettim.Ancak keçiören servis ile çalışmak istemediğimi belirttim.Biz konuşuruz başka servis olmuyor onlar gelmesi lazım ama hassasiyetinizi bildiririz dediler..Ama vakumlamayı en az 15 dk yapılması konusunda kesin bir şekilde kararlı olduğumu söyledim genel müdürlüğe..Evelsi gün baymak keçiören aradı, 10 da geleleim diye. 10.30 da gelin hastanede olacağım, 10.30 a yetişirim diye tam 15 dakika dil döktürdüler.Zorla kabul ettiler. Vakumlama olayını da söyledim.Adamlar onu siz karar veremezsiniz biz biliriz diye tersledi.Aha dedim eşşeğe altın semer vursanda yine eşşektir.Derhal tamam istemiyorum gelmeyin dedim, genel müdürlüğü aradım. Ya siz bunlara söz geçiremiyorsunuz ya da siz beni geçiştiriyorsunuz dedim ve paramı kesin olarak istedim..Şimdi 15 güne param gelecek. Ve yeni klima arayışına girdim.Geçen sene 3400 aldığım için o para iade oluyor. Ama klima fiyatları maşallah uçmuş.Üzerine para ekleyip birşeyler bakacağım artık.Baymakın iç yüzünü size detaylı anlattım.Asla ve asla baymak almanızı önermem. Arızalarına bile sahip çıkmayıp kendi başının çaresine bak diyecek kadar zavallılar..İnanmayan herkese belgeleri sunabilirim..
by semihaltan at 16/09/2021, 04:49
merhaba kolay gelsin arkadaşlar,
arçelik 12000 btu inverter klimamın dış ünitesi son  2 aydır günde 1 veya 2 kez "tak, takır, tukur" tarzı 10 - 15 saniyelik sesler çıkarıyor sonra normale dönüyor. Bu neden olur? 

Genellikle bazen gece 3 gibi bazen sabah 6 gibi oluyor.
Klima sürekli olarak tek fanda 24 derecede çalışıyor.
by aga61 at 10/09/2021, 23:26
arkadaşlar Bosch climate 3000i 12.000 btu klima hakkında yorumlarınız ne olabilir.
Ürün avrupada rahbet görmüş, Türkiyeye Bosch termoteknik tarafında getirildi, internette 5.049 tl ye satılıyor, bayilere daha dağıtım yapılmadı. Bu serinin 3000i, 5000i, 8000i ve 9000i şeklinde bulunuyor.
 ilk serisi başlangıç serisi: aşağıda özellikleri yazıyor, SEER değeri bayağı yüksek....

https://www.hepsiburada.com/bosch-climat...gJjCPD_BwE


   
by ytuytu88 at 08/09/2021, 13:02
Uzun araştırmalar sonucu Mayıs 27de bu cihazı taktırdım. 
Yaklaşık 40 m2 alanda, yalıtımlı binada kullanıyorum ve cihaz fazlasıyla yeterli. 8. kattayım ve üstte bir kat daha var. Yer Diyarbakır merkez. Kullandığım odada güney cephede 4 kapılık,  doğu cephede 2 kapılık  fransız balkon var yani cam alanı oldukça büyük. 

Gelelim önemli olan tüketim kısmına: Cihazı ancak geçen ay tam kullanma imkanım oldu. Ağusyot 7-Eylül 7 arasında faturam 320 kW geldi. Normal tüketimim 150 kW civarında idi yani klima yaklaşık 170 kW tüketti. Bu sürenin yaklaşık 15 günü klima sürekli açıktı, geri kalan günlerde ise saat 17:30-08:30 arası sürekli açıktı.  Hava raporlarına göre sıcaklıklar genel olarak en yüksek 38-43, en düşük 20-25 derece arasındaydı. Genel olarak 27 derece ve son fanda kullandım, yatarken fanı ikinci dereceye düşürdüm. Sıcaklığın 43 derecelere ulaştığı en sıcak günlerde günlük tüketim 7-8 kW civarında oldu. Bunun dışında cihazın günlük ortalama 5 kW günlük tüketimi var
by igotek at 02/09/2021, 20:59
1 adet 42000BTU dış üniteli + 4 iç üniteli
13 adet 24000BTU
2 adet 18000BTU
2 adet 12000BTU

Yukarıdaki klimaları kendimize ait yerlerde kullanıyoruz. Bu yerlerden bazıları aşırı derecede tozlu. Doğal olarak klimaların dış ünitesini çabuk kirleniyor. Dış ünitenin içindeki soğutma bloklarının araları toz doluyor. Bu da soğutma performansını olumsuz etkiliyor. Klimalar yaz/kış sürekli olarak soğutma modunda kullanılıyor. Ortalama olarak iki ayda bir servis çağırıp temizlettirmemiz gerekiyor. Temizlendikten sonra tekrar eskisi gibi iyi soğutmaya başlıyor.

https://www.hepsiburada.com/bosch-easyaq...uct-detail

Servis linkteki üründen kullanıyor. Damacanaya su koyuyor ve bu cihaz aracılığı ile dış üniteyi yıkıyor. Her yerine önden arkadan sıkıyor. Bu şekilde temizleme yapmak doğru mu ?

Sadece klima dış ünite temizliği için kullanacağım. Daha yüksek basınçlı bir makine mi tercih etmeliyim yoksa bu yeterli mi ?  Temzilerken sadece su yeterli mi herhangi bir kimyasal kullanmam gerekiyoır mu?
by ugurhan00 at 25/08/2021, 15:42
Merhaba, Samsung AQ09NSBN klima soğutmada çalışırken elektrik gitti ve tekrar geldiğinde hemen sigorta attırdı. Sigortayı her ihtimale binaen değiştirdim, kabloları kontrol ettim yanık bir yer yok, yine de sigortayı açar açmaz attırdı.

Klimanın iç ünitesinde resimde görülen 1 numaralı kabloyu söktüm, klima çalıştı bir süre sonra dış ünite fanı da dönmeye başladı ancak 15/20 dk fan dönmesine rağmen soğutma yapmadı.  Bu 1 numaralı kabloyu tekrar taktım, bu kez sigortayı attırmadan klima çalıştı ama  klima açtıktan hemen sonra 1-2 sn içinde sigorta yine attı.  
Anladığım kadarıyla benim bu samsung klimada dış ünitede komperesör ve fan için iki ayrı kapazitör var, resimde görülen 1 nolu siyah kablonun ucuna muhtemelen komperesörün kablosu takılıyor, komperesörün diğer kabloları da büyük kapazitöre takılıyor.  Bu doğruysa sigortanın atma sebebi kapazitör müdür?

Sorun ne olabilir, klimanın garantisi bitti ve bulunduğum ilçede servisi yok,  9 luk invertör olmayan normal klima, 410 gazlı. İntenetten araştırdım net birşey bulamadım, üzerindeki kapazitörün resmi ekli, internetten kaçlık kapazitör bakmalıyım, yoksa komperesör mü yanmış?
Ne tavsiye edersiniz? teşekkürler.
by spdial at 24/08/2021, 14:49
Merhaba arkadaşlar
Airfel LTXN35U A++ Enerji Sınıfı 12000 BTU Duvar Tipi Klimanın iç kısmında yer alan ızgarayı sağa sola nasıl hareket ettirebilirim.
Teşekkür ederim.
by Hakkı6117 at 23/08/2021, 16:56
Mitsubihi klimam 21 bin BTU 22.23 derece çalıştırdiktan sonra bütün ev 23 derece olunca (evde termostat var ) iç ünite soğuk üflemiyor ve nem kokusu geliyor sebebi nedir ve nasıl geçer  napmalıyım yardımcı olursanız memnun olurum.
by hayki57 at 23/08/2021, 15:34
Vestel sst 50 model salon tipi klima açılışta f1 hata kodu veriyor. Fazları değiştim düzelmedi. Başka bir yöntemi var mıdır? Bu kodu neden verir?
Hoşgeldin, Ziyaretçi
Sitemizden yararlanabilmek için Kayıt olmalısınız.
Kullanıcı Adı/E-posta:

Şifreniz:


Forumda Ara

Forum İstatistikleri
Toplam Üyeler: 6,883
Son Üye: adaca
Toplam Konular: 2,047
Toplam Yorumlar: 32,761
Son Aktiviteler
Klima Tavsiyesi 2021 Son Yorum
cevaplayan: mbirol 1,202 Yorum Var
Vessen mi airfel mi Son Yorum
cevaplayan: Şah33 4 Yorum Var
Arçelik 12.000 btu klima ... Son Yorum
cevaplayan: mbirol 1 Yorum Var
BAYMAK Son Yorum
cevaplayan: uguler 3 Yorum Var
KLİMA TAVSİYESİ LÜTFEN Son Yorum
cevaplayan: mbirol 1 Yorum Var
Yeni Airfel LTXN35U klima... Son Yorum
cevaplayan: mbirol 369 Yorum Var
İstanbul Anadolu yakası s... Son Yorum
cevaplayan: mbirol 8 Yorum Var
BOSCH CLİMATE 3000İ 12.00... Son Yorum
cevaplayan: Şah33 1 Yorum Var
WhatsApp hattı üzerinden ... Son Yorum
cevaplayan: mbirol 4 Yorum Var
MHI SRK50ZSX Diamond Son Yorum
cevaplayan: ytuytu88 6 Yorum Var

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: