• Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

SYM WOLF ORTA SEHPA TADİLAT
#1
Arkadaşlar selam . Yaklaşık 3 sene kadar önce motorsiklet ile yaşama başladım  İlk motorsiklet I'm Honda Cbf 150 ile 20 000 km yol yaptıktan sonra,150 cc az gelmeye başladı . Ve araştırmalar ve bütçe sonucu SYM Wolf almaya karar verdim . 12 000 TL ye 9 000 km de 2015 bir SYM Wolf sahibi oldum .

 SYM wolf lerde orjinal de orta sehpa yok  Tr de çok seçenekte yok . Aldığım motorda arka çanta demir, yan koruma demiri ve orta sehpa IRF marka takılmış . İzimit te motorsiklet servisi İrfan ustanın üretimi . Bir çok motorsiklet marka modeli için üretimi var .

 Gelelim benim sorununa . Motorsiklet orta sehpaya kaldırmak için fıtık olacak insan  İlk etapta dedim bu motor ağır cbf 150 den. Bende bir sıkıntı var dedim kendi kendime.. Ama bir kaç arkadaş ve motorsiklet servis ustam ilerde paylaştım bu konuyu . Herkes aynı yorumu yaptı  Çok zorluyor insanı.. Ve araştırmaya başladım. Gördüm ki bu konuda şikayetler varmış zaten . Videoları izlerken İrfan ustanın video ya denk geldim . Video ya yorum yaptım bu konuda . Usta dedi ilk üretimde hata var. İletişime geçin bizimle , gönderin düzeltelim . Dedik iyimiş  ilgili yaptığı işe . Ama sonrası öğle olmadı  WhatsApp tan iletişime geçtim İrfan usta ile. Kargoyu ben karşılarım dedim. Önce yaklaşım iyi di  Sonra burada Wolf yok  ayar yapamam, zaten bıraktım ayak işini vs dedi  Yani başından savdı. Ve iş başa düştü .
 Devamını yazacağım .

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#2
Iş başa düştü . 
Öncelikle orta, sehpa ayağa kaldırmak için basılan manevela kolu ile başladım işe . Cbf 150 nin ayağına baktım, manevela kolu IRF den çok daha uzun . Ki cbf 40 kg daha hafif SYM Wolf e göre . Birde IRF nin ayak basma açısı da olmamış, çok ters . Cbf den esinlenerek kolu uzattık. Zincire değmesin diye uzattığım kısıma bir eğim verdim . Kaynatmadan önce motorsikleti dik tutup eğimleri prova ettim  Gerekli düzenlemeleri yaptım. Bu arada kullandığım malzeme 14 lük nervürlü çubuk demir . Eğimleri yaparken oksijen kaynağı ile ısırarak yaptım . Egimleri ayarladıktan sonra orjinal ayağın çubuk demiri üzerine puntaladım. Kaldırmayı denedim , başarılı oldu . Tekrar ayağı söküp  kaynakları sağlamladım . Eski kolun ayak basma bölümünü kestim. Canavar taşı ile eski kol demirini açılı taşlayarak gmrümünü göze batmayacak şekle getirdim  Kaynak temizlik lerin yaptım . Mat siyah sprey boya ike boyadım  Boya kuruduktan sonra, motorsiklete montajını yaptım . Çok şükür kurtuldum fıtık olmaktan  Şimdi belli bir güç ike rahat kalkıyor.
 Bu arada istenirse kol boyu biraz daha uzatılsa çok daha rahat kalkabilir  Ama görüntü bozukluğu olabilir. Ben onun için min da tutmaya çalıştım. 74 kg ağırlığın var  zorla madsn kalkıyor orta sehpaya.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#3
Yapım aşamalarını sizlerle rsim olarak paylaşayım  
 
 Öncelikle eğimleri yaptık  50 cm lik kadar 14 lük çubuk demir ile başladık işe . 

   

   

Benim yaptığım kolda ölçüler üç eğimi de boyları 9 cm gibi  Ölçerek yapmadım,, tamamen göz kararı idi  İş bitiminden sonra ölçüm 8,5 - 9 cm üç ölöede.. Zincire değmesin diye verdiğim açı 20 derece kadar . Ayak basma parça eğim açısı 90 dereceden biraz az  Bu eğimleri hepsini motorsiklet dik tutarak  göz ile ayarladım  Ayak basma kolu motorsiklet dik durur iken yere tam paralel duruyor.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#4
Kaynatmadan önce prova ettik 

   

   

Prova sonrası kaynakları saplamladık  

   

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#5
Ve sym wolf orta sehpa takıldıktan sonraki hali

   

   

   

    

   

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#6
Sym Wolf için IRF marka üretilen çanta demiri kıvrım bölgesinden kırılmış.. Gerek boru et kalınlığı gerekse kıvrımdakş deformeden dolayı o bölge zayıf kalıyor . Benim motorsiklet aldığım kişide yolda, seyahat esnasında kırılmış demir  Çanta düşmüş yola . Şansına yavaş seyahat ediyormuş ve arkadan gelen yokmuş
 Ben kırık parçaları da aldım . Çanta borusu içine 16 lik yuvarkat inşaat demiri biraz taşlama ike sıkı sekilde girdi.. Gerekli eğimi yaparak  boru içerisine girdiği kadar yuvarlak demiri çaktım ve kaynak yaptım . Siyah mat boya ile boyadım  . 
Eskisinden çok sağlam odu bence . Esneye bilir ama mümkün değil kırılmaz . Resim paylaşalım yine .

   

   

Mor renk yerlere kadar boru içine demiri soktuk. Bu uygulama kırılıp kopan çanta demiri için örnek olabillr . IRF aynı çanta demiri dşzaynını başka motorsiklet modelleri için de üretiyor gördüğüm kadarı ile..

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#7
Ayrıca şu ana kadar kırılmayan IRF marka çanta demiri içşn sizlere bir modifiye önerim olsun  Çok basit bir dokunuş ile çok sağlam olacaktır..

Normal şartlarda demir kıvrım bölümü bu şekilde hiç bir destek yok köşe de . 

   


Köşeye atılaca kısa bir parça çapraz boru ile bu kırılmasın önüne kesin geçilir  Konstrüksiyon işinde bu uygulamaya köşeye bayrak atmak denir . Bu bayrak sayesinde belki de 3-4 katı yükü çeker köşe kıvrım .

   

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: