(06/02/2018, 09:55)judlas Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Merhabalar
9000 btu luk klima alacağım. burada okuduklarımdan yola çıkarak 2 tane ürün arasında kaldım.
•AİRFEL LTXN25U 9.000 BTU DC İNVERTER KLİMA A++
•SGM09INVDMR Sigma Comfort İnverter Klima
airfel biliyorum giriş sınıfı bir ürün ve sigmada orta segment bir ürün. neden sigma comfort ya da neden airfel anlatabilirseniz sevinirim
ayrıca ikisindede kondenser tipi bakır mıdır?
son bir soru daha, sigmanın plus ı için comfort a göre artıları nedir. tek tek belirtebilirseniz ona göre belkide plus seçeneğindede düşünebilirim.
Çok Teşekkürler
•AİRFEL LTXN25U 9.000 BTU DC İNVERTER KLİMA A++
•SGM09INVDMR Sigma Comfort İnverter Klima
Bu iki ürün de giriş sınıfı. Sigma Comfort orta segment değil. Birbirine eş değer ürün ikisi de.
Her iki makine de bakır boru kondenser dir.
Giriş sınıfı nedir ,orta sınıf nedir onu biraz açıklamaya çalışalım. daha önceden de yazdık ama,yine yazalım.
İnverter sistemlerde kapasite kompresör hızlarını arttırarak veya azaltılarak kapasite kontrolü yapılıyor. Giriş sınıfı olarak adlandırdığımız makineler de ,örnek verecek olursak 12 lik olarak satılan Airfel (Midea giriş sınıfı ) ürün de kompresör 8900 Btü nominalde. Kondenser tek sıra kondanser . Aslında bu makine 9 luk olarak adlandırılan Nominal 9000 btü/h kapasite bir makine. Bu makinenin Kompresörünü inverter sürücüler ile gazlayarak 12 000 btü/h Nominal lere çıkararak 12 lik diye pazarlanıyor. Tabi bu bir örnek. Birçok marka da artık bu iş böyle. Sigma Comfort (Gree Viola vs ) ,ME HJ -DM , Mhi Zmp , Fujitsu LLT ,Tosh. NKV , vs gibi bir çok markanın bir çok modeli aynı durumda. Bu makineler yazın 35 dereceleri gördü mü artık 12 lik olamazlar. Zaten Isıtma da Nominal (orta iklim kuşağında ) 12 lik te değiller.
Orta sınıf ürünler ise Gree LOMO ( Sigma plus ,York Sierrra ) gibi ürünler ise kompresörler Nominalde genel olar 10200 -11 000 btü/h kapasitede ve Çift sıra serpantin kondenserdir. Bunların avantajı ise yazın 35-40 derecelerde dahi performans kaybı olmaz. Aynı zamanda ısıtma da da soğuk havalarda daha az performans kaybı olur. Bu makineler gerçek kapasite diyebiliriz. ( eski sistemde 12 lik diye adlandırılan makineler bunlardır ) ME SF -GF , MHI ZS ,Fujitsu LMCA , Tosh. NKVR vs gibi modeller orta sınıftır.
Birde üst seviye yada diğer adı ile Süper inverterler. Bunlarda 12 lik diye adlandırılan makineler Soğutma da genelde A+++ enerji sınıfında. Kompresörler daha özel üretim .Genelde Twing Rotary sistem. Kondanserler orta sınıf 18 lik makinelere eş değer ölçüde olan makinelerdir. Özellikle de ısıtma performansları çok yüksektir. Hava sıcak soğuk aldırmazlar pek. Ama iyi paradır fiyatları da . Genelde 9-12 lik kapasitelerde üretilir. Son dönemde 18 lik kapasitelerde görüyoruz. LG Titan, ME FH , Mhi ZMX , Tosh. süper daiseikai , Fujitsu Luca vs gibi makineler bu sınıf için örnek olabilir.
Klimada performans sadece kompresör ile olmaz. Yazılım da bir yere kadar . Klima da ,yada daha doğru tabirle soğutma sisteminde en önemli parça Kondenser ve evaparatördür . tabi sadece büyük olması da işi çözmez. Soğutma sisteminde işi yapan gaz olarak adlandırdığımız soğutucu akışkandır. Bu akışkanın da ısısını dengesi (basınç dengesi) performansa direk etkendir. Kondenser ( sıvılaştırıcı ) Evaparatör ise (buharlaştırıcı) dır. Soğutma sisteminin de temeli ,soğutucu akışkanın sıvılaşma ve buharlaşma aşamalarında meydana gelen ısı alışverişi ile meydana iştir. Doğru sıvılaşma ,doğru buharlaşma ,doğru ısıtma ve soğutma demektir.
Bu konuda size daha basit bir örnek vereyim. Otomobillerde motorun sağlıklı çalışması için radyatör ün önemini kimse göz ardı edemez. Gereğinden büyük bir radyatör araç motorunu soğuk çalıştırarak performansı düşürebileceği gibi ,küçük seçilmiş radyatör ile ise aşırı ısınmada motorun sorun çıkarmasına neden olacaktır. Eski otomobillerde radyatör fanları manulel ,motor döndükçe dönerdi. Şimdi radyatör su ısısına göre elektrikli fanlar ile kontrol ediliyor. Motorlar nerede ise 90-95 derece de stabil çalışıyor. İdeal ısıda ki motor ,yüksek performans ile çalışıyor. Kondanser de buna benzer . tabi bire bir örtüşmüyor tam olarak sistem.
Uzadı biraz ama , bilmek başka oluyor ,bildiğini anlatabilmek çok daha zor oluyor. Birde konu termodinamik olunca..