(25/10/2017, 21:51)nekon Nickli Kullanıcıdan Alıntı: merhaba arkadaslar bir hafta once fujitsu marka klima aldim cogunlukla isinma icin klimayi yetkili servisten aldim neyse kurmaya geldiler ikitane genc cocuk ise basladilar firma sahibide arabanin yaninda bekliyor elemanlar kurmaya basladilar bir baktim kuran arkadas suriyeli kisa anlatiyorum adam nerdeyse turkce bilmiyor klimayi kurdu ama berba etti dis uniteyi takmak icin cam dar oldugu icin ipe bagladilar duvarlara vura vura surte surte yukariya cektiler bir baktim takoz koymamislar uyardim tekrar dis uniteyi ipe baglayip asagiya indirdiler takoz koyup yukari cektiler duvatlara surte surte 4 dak vakum yapti itiraz ettim bukadar yeter dedi kurulum tamamlandi neyse dedim servis kagidini imzaladim gittiler ama benim icime hic sinmemisti servis kagidina baktim 4 metre boru kullanildi yaziyor halbuki eleman 2 metre kullandim dedi hepsinden onemlisi kurulumu yapan suriye vatandasi kardesimizin yetki belgesi varmiydi bende fujitsuyu aradinm herseyi anlat y im ve suriyeli arkadas klima egitimi varmi belgesi varmi bunu bana gosterin yoksa geriye alin kabul etmiuorum dedim 2 gun gec tt i hala elemanlarinin egitim v.s arayipta bana belgeleyemiyorlar berbat bir kurulum oldu tuketici hakem heyetine gitsemmi sizler olsaniz ne yaparsiniz adamlar cok cok acemiydi ne bir yaka karti ne bir yazi vardi ustlerinde tisortle geldiler sonradan dis uniteyi kontrol ettim her yeri cizi arkasindaki havalndirma izgaralari yamulmus ne yapmak lazim
Öncelikle geçmiş olsun.
Arkadaşım şimdi ilk olarak şuradan başlayalım. Ola ki adamların üzerinde Fujitsu tişortu olsa ,boynunda tanıtım etiketi olsa ,ama klimaya yapılan eziyet aynı olsa ,o etiketler neye yarar. Genç eleman olmasa da 40 yaşında adam olsa ,işin içine etse ne çıkar. Yani demek istediğim "Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz" Adam işini yapsın da ister Suriyeli olsun ister arap,ister tişort giysin ,ister kazak. Ben de öncelikle kendi insanımızın çalışmasını , ama gelin görün ki malesef acıdır çalışacak adam yok. Geçen gün iş yaptığımız şantiyede Suriyeli alçı cı vardı . 10 numara iş yapıyordu. Genç çocuklar ,ama oto boyacısı macun çeker gibi alçı çekiyordu.Bizim sektörde kanalcılar da çok çalışan var Suriyeli (malesef orada da eleman sıkıntısı çok fazla) Bir çok bizim çalışanlardan çok daha terbiyeli elemanlar var. Neyse uzatmayalım. Yani işin çalışanın genci yaşlısı , oralısı buralısı olmaz.İş bilenin kılıç kuşananındır. Buradaki hata, yanlış yapan işine sahip çıkmayan firma sahibidir. Bence siz yanlışı cihaz bu kadar hasar almışken teslim almak ile yapmışsınız. O an iş bitsin gitsin gibi düşünülüyor ,ama sonradan da pişmanlık oluyor.
Olan olmuş ne yapmak lazım ona bakmak lazım. Fujitsu dan neresi ile görüştünüz bilmiyorum ama kısa sürede dönüş alamayabilirsiniz. Montaja gelen elemanların eğitim sertifikası olacak vs gibi bir zorunluluk yok kanunen ,bunu da bilmenizi isterim. Siz bence iade süreci üzerine yoğunlaşın. Cihaz montaj esnasında hasar verildi. Çizik çarpıklar var vs ile. Birde satıcı ile temasa geçin. En kısa yol bu aslında ,tabi karşı taraf esnaf sa .
Şunu da ekleyelim. 4 dakikalık vakum ,2 mt boru ,cizik vs den dolayı klima çalışma performans ,ileriye yönelik arıza vs negatif yönde etki olmaz. Bu şu demek değil tabiki de yapılan işi işçiliği onaylamıyoruz. 1-2 resimde paylaşırsanız burada iyi olur ..