• Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

Mitsubishi Heavy SRK50ZJ-S - Dış ünite fan motoru arızası - İbretlik İklimsa rezaleti
#1
Herkese selam,

Aynı konuyu farklı bir foruma da yazmıştım. Sizden destek alabilmek için buraya da yazıyorum.

4 sene önce forumlardan yararlanarak Mitsubishi SRK50ZJ-S klima almıştım E-kombi.net'ten. Şimdiye kadar gayet memnundum fakat klima artık soğuk hava vermeyi kesmeye başladı. İlk 15 sn veriyor açılınca. Sonra kesiyor. İklimsa'dan servis çağırdım. Toplam 3 ekip geldi

1. ekip ilk başta klimanın gazının bittiğini söyledi. 410 gazı doldurmak için 180 TL istedi. Eyvallah dedim. Gazı doldurmaya başladılar. Daha sonra iç üniteyi incelerken dediler ki ''Bakır borularda ezik var. O yüzden soğuk hava gelmiyor.'' E dedim ''Gazı niye dolduruyoruz o zaman?.'' ''Biraz yardımı olur yine de'' dediler. Sorunumu çözcek mi çözmicek mi diye sordum tekra gazı doldurmak. ''Yok, çözmez'' dediler. ''E o zaman para falan vermem, gazı da vermeyin'' dedim. Yarıda bıraktılar gazı vermeyi.

''Bakır boruların değişmesi lazım'' dediler. Tesisatın bulunduğu duvarın yıkılması gerektiğini söylediler. 400 TL masraf çıkarttılar bana. Hiç inandırıcı gelmedi ve ekibe güvenemedim. 50 TL servis ücretini alıp gittiler.

2. ekip daha kısa süre kaldı. Dış üniteyi açıp baktılar ve iç ünitedeki hata kodunu da ''analiz'' edip kart, elektronik kart, anakart vs. neyse arızalı olduğunu söylediler. 3-4 haftada yurt dışından gelebileceğini ve 700-800 TL masraf olacağını belirttiler. Eyvallah dedim düşünmem gerekiyor ama yine güvenemedim. Bir daha ekip çağırdım.

3. ekip geldi yine dış üniteye ve iç üniteye baktılar. Dış ünite fan motoru arızası olduğuna hükmettiler. İç ünitedeki hata kodu da 7 kere yanıp sönüyor. Bu da dış ünite fan motoruna denk geliyormuş. Parçanın Tayland'dan gelmesi gerekiyormuş. 1.100 TL masraf çıktı. Daha da önemlisi parçanın ancak Ekim ayında gelebileceği söylendi.

İklimsa'da konuştuğum Yedek Parça/Teknik Servis müdürü Uğur Bey özür dilemekten başka bir şey yapamadı. Devamlı kusura bakmayın, özür dilerim vs. ama tabiiki bana hiçbir şekilde yardımcı olmuyor bunlar.

Bu kadar rezil bir hizmet ve kötü bir tecrübe yaşattıkları için İklimsa'dan hiçbir ürün almayacağım. Ek olarak; Mitsubishi HI de apayrı bir hayal kırıklığı oldu. Kimseye kolay kolay tavsiye etmiyorum.

1. ekip geldiğinde yaptıkları yanlış işler buna sebep olmuş olabilir mi? Gaz verip çıkartmaları vs. kurcalamaları, devamlı yanlış bilgi vermeleri.

Son olarak; fan motoru ile yapılabilecek bir şey var mıdır sizce?

Çok teşekkürler,

#2
(01/08/2015, 14:07)marauder1905 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Herkese selam,

Aynı konuyu farklı bir foruma da yazmıştım. Sizden destek alabilmek için buraya da yazıyorum.

4 sene önce forumlardan yararlanarak Mitsubishi  SRK50ZJ-S klima almıştım E-kombi.net'ten. Şimdiye kadar gayet memnundum fakat klima artık soğuk hava vermeyi kesmeye başladı. İlk 15 sn veriyor açılınca. Sonra kesiyor. İklimsa'dan servis çağırdım. Toplam 3 ekip geldi

1. ekip ilk başta klimanın gazının bittiğini söyledi. 410 gazı doldurmak için 180 TL istedi. Eyvallah dedim. Gazı doldurmaya başladılar. Daha sonra iç üniteyi incelerken dediler ki ''Bakır borularda ezik var. O yüzden soğuk hava gelmiyor.'' E dedim ''Gazı niye dolduruyoruz o zaman?.''  ''Biraz yardımı olur yine de'' dediler. Sorunumu çözcek mi çözmicek mi diye sordum tekra gazı doldurmak. ''Yok, çözmez'' dediler. ''E o zaman para falan vermem, gazı da vermeyin'' dedim. Yarıda bıraktılar gazı vermeyi.

''Bakır boruların değişmesi lazım'' dediler. Tesisatın bulunduğu duvarın yıkılması gerektiğini söylediler. 400 TL masraf çıkarttılar bana. Hiç inandırıcı gelmedi ve ekibe güvenemedim.  50 TL servis ücretini alıp gittiler.

2. ekip daha kısa süre kaldı. Dış üniteyi açıp baktılar ve iç ünitedeki hata kodunu da ''analiz'' edip kart, elektronik kart, anakart vs. neyse arızalı olduğunu söylediler. 3-4 haftada yurt dışından gelebileceğini ve 700-800 TL masraf olacağını belirttiler. Eyvallah dedim düşünmem gerekiyor ama yine güvenemedim. Bir daha ekip çağırdım.

3. ekip geldi yine dış üniteye ve iç üniteye baktılar. Dış ünite fan motoru arızası olduğuna hükmettiler. İç ünitedeki hata kodu da 7 kere yanıp sönüyor. Bu da dış ünite fan motoruna denk geliyormuş. Parçanın Tayland'dan gelmesi gerekiyormuş. 1.100 TL masraf çıktı. Daha da önemlisi parçanın ancak Ekim ayında gelebileceği söylendi.

İklimsa'da konuştuğum Yedek Parça/Teknik Servis müdürü Uğur Bey özür dilemekten başka bir şey yapamadı. Devamlı kusura bakmayın, özür dilerim vs. ama tabiiki bana hiçbir şekilde yardımcı olmuyor bunlar.

Bu kadar rezil bir hizmet ve kötü bir tecrübe yaşattıkları için İklimsa'dan hiçbir ürün almayacağım. Ek olarak; Mitsubishi HI de apayrı bir hayal kırıklığı oldu. Kimseye kolay kolay tavsiye etmiyorum.

1. ekip geldiğinde yaptıkları yanlış işler buna sebep olmuş olabilir mi? Gaz verip çıkartmaları vs. kurcalamaları, devamlı yanlış bilgi vermeleri.

Son olarak; fan motoru ile yapılabilecek bir şey var mıdır sizce?

Çok teşekkürler,

Arkadaşım geçmiş olsun diyelim öncelikle.
Benim tecrübeme göre egerki klima ilk 10-15 dakika soğutuyor sonrasında şişiyorsa dış ünite fan motorunda sıkıntı olma ihtimali yüksek.Tabi bunu klima çalışırken gözlemlemekte çok zor değil.Dışünite devreye girdiğinde fanda dönüyormu diye bakacaksın.Olaki dönüyor ,devri nasıl acaba.Bunu tam olarak ölçemez eldeki imkanlara göre ,ama manometre ile gaz basıncına ve pense ampermetre ile çekilen amp. Bakarak yorumlayabilirsin.Şu klima ilk tık dediği zaman gazındanır diyenlere tav oluyorum arkadaş.

Neyse olan oldu diyelim.Ne kan bu 1100 TL fan motoru..Bu iklimsa her zaman böyledir...

Sizin fan arızalı olabileceği gibi dış karttada sıkıntı olabilir.Fan motoru getirip denemeden kesin teşhis çok zor..Onlar şu an hata koduna göre yorumluyorlar.

Klimanız sürekli hata veriyor mu..

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#3
Size bir tavsiyem de ,dış ünite üst kapağını açın,fan motorunun üstündeki.tanıtım etiketini fotoğraflayın buraya koyun.Bakalım google soralım kimin malı imiş.Başka markalarda da kullanıyor olabilir.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: