Duyrular
  • KlimaForumu.com temamız yenilendi!
  • Artık tamamen mobil uyumlu temamız ile hizmetinizdeyiz
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

Manometre ile gaz şarjı ne kadar sağlıklı?
#1
Taşınma sonrası Mitsubishi electric msz gf60 model klimamın kurulumunu yetkili servis yaptı fakat gazının eksik olduğunu sökülürken gazın kaçmış olduğunu söylediler, daha sonra ben evde yokken tekrar gelip gaz şarjını terazisiz olarak manometre ile yapmışlar. Dış ısı 15 C iken ağız çıkışını temazssız ateş ölçer kullanarak 50 C olarak ölçtüm, sizce bu durum normalmidir, içime sinmelimi yoksa başka bir servise gazı yeniletmelimiyim, tam performans çalıştığından nasıl emin olabilirim.

#2
(06/11/2017, 12:00)gunes016 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Taşınma sonrası Mitsubishi electric msz gf60 model klimamın kurulumunu yetkili servis yaptı fakat gazının eksik olduğunu sökülürken gazın kaçmış olduğunu söylediler, daha sonra ben evde yokken tekrar gelip gaz şarjını terazisiz olarak manometre ile yapmışlar. Dış ısı 15 C iken ağız çıkışını temazssız ateş ölçer kullanarak 50 C olarak ölçtüm, sizce bu durum normalmidir, içime sinmelimi yoksa başka bir servise gazı yeniletmelimiyim, tam performans çalıştığından nasıl emin olabilirim.

Klimanız daki gaz R410 dur. R 410 gazını manometre ile basınç kontrolü yapılabilir. Ama şarjı yapmak doğru bir yöntem değil. R410 diyelim ki fazla gitti ,bir kısmını geri atamazsınız. Ha atan olur mu olur.Ama gazın kimyasal yapısı bozulur. R410 gibi karışım gazlar ilave edilemez ,gaz kaçağı oldu ise.  Doğru işlem içerisinde bulunan gazı da atacaksınız,en az 1 saat vakum yapacaksınız. Sonra elektronik hassas terazi ile fabrika verilerindeki miktar kadar gazı ,gaz tüpünü ters çevirerek sıvı halde sisteme şarj edeceksiniz.  Bunun dışında yapılan işin adı BEN YAPTI OLDU olur veya BİZ YILLARDIR YAPIYORUZ SORUN YOK olur.

Malesef ki en profesyonel alt yapısı var dediğimiz ME servisleri bile bu işi böyle yapar oldu.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#3
Gaz şarjı ifadesini yanlış kullandım sanırım, eski gazı boşaltıp yeni gaz basmışlar ama vakum süresini bilmiyorum ve terazisiz manometre kullanarak basılmış gaz, 15 derece dış ısıda 50 derece ağız ısısı bir şey ifade ediyormu yoksa daha soğuk havalardamı anlaşılır durum, dış ısı ağız çıkışını nasıl etkiler, soğuk havada 60 üflermi yoksa dahadamı düşer, nasıl anlarım tam performans verip vermediğini, tekrar gaz dolumu yaptırmalımıyım sizce, teşekkürler.

#4
(06/11/2017, 19:47)gunes016 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Gaz şarjı ifadesini yanlış kullandım sanırım, eski gazı boşaltıp yeni gaz basmışlar ama vakum süresini bilmiyorum ve terazisiz manometre kullanarak basılmış gaz, 15 derece dış ısıda  50 derece ağız ısısı bir şey ifade ediyormu yoksa daha soğuk havalardamı anlaşılır durum, dış ısı ağız çıkışını nasıl etkiler, soğuk havada 60 üflermi yoksa dahadamı düşer, nasıl anlarım tam performans verip vermediğini, tekrar gaz dolumu yaptırmalımıyım sizce, teşekkürler.

İçindeki gazı boşaltsalar dahi manometre ile gaz şarjı doğru yöntem değil. R410 gazı çok hassas ,100-200 gr eksik veya fazla olsun çok şey değişiyor performans ta. Onun içindir ki terazi ile verilmeli ,ki akılda da soru işareti kalmasın. Bunu biz söylemiyoruz tüm klima  üreticileri,tük teknik eğitimler vs de bu işin doğrusu budur. Ama R22 den kalma eski alışkanlıklar bırakılmıyor malesef. Kaldı ki R22 ve ya başka gaz da olsa seri üretim makinelerde üzerinde etikette yer alan miktar kadar gaz şarjı yapılması en doğru işlemdir.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: