• Toplam: 3 Oy - Ortalama: 2
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

Klima Patlaması (Eski klimalarda olabilecek korkunç tehlike)
#1
Arkadaşlar selamlar .Sizlerle acı bir tecrübeyi paylaşmak istedim. Allah'a şükür ki elemanlara veye bir insana bir şey olmadı . Bu resmi forumda iki üç gün önce paylaştım aslında.

Klima Forumu

Klima Forumu

Biz bu makineye bakım yaptık ,aynı zamanda kondansatör arızalı idi. Değiştirdik ,cihazı çalıştırıp test ettik ve ekip çıktı ,klima çalışır halde teslim edildi. Ve ekip evden çıkıktan yarım saat sona klima dış ünitesi patlamış. 
 Tabi bu patlama, bizim ekip kondansatör değişimi sonrası kompresör çalışa testi sırasında da olabilirdi. Veya klimanın patlaması sırasında yakınında birisi de olabilirdi.
 Pekiyi bu kompresör niye patladı. Bu gün iş yerinde inceledik kompresör ve dış üniteyi. Benim ilk beklentim kompresör bobin içeride kısa devre oldu , içeride patlama oldu ve kompresör zayıf bir noktada patladı olarak düşündüm. Fakat bu günkü detaylı incelemede elektriksel bir hata patlama vs yoktu.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#2
https://www.sabah.com.tr/yasam/2015/06/2...i-1-yarali

2015 yılında benzer bir olay Antalya da yaşandı ama gerçek nedir bir açıklama olmadı. Haberde  yer alan video da da göreceksiniz ki, olayı inceleyen bir polis memuru.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#3
İnceleme sonucunda gördük ki durum çok vahim. Sadece bu makineye özel bir durum değil çünkü. Piyasada binlerce klima da olabilecek çok büyük bir risk var aslında.
 Bizim detaylı incele sonunda gördüğümüz gerçek ,çok çok daha tehlikeli durum az ediyor piyasada . Keşke elektrik arızası nedeni ile patlama olsa idi. 
 Patlamanın sebebi kompresör gövdesinde oluşan paslanma ve bu paslanmaya bağlı oluşan korozyon sonucu kompresör gövde sacının incelmesi. İşin en kötü yanı ise rotary sistem kompresörler soğutucu akışkanı direk olarak kompresör kısmına emiliyor ve gövdeye basınç veriliyor. Ana gövdeden çıkan ince boru ile basma hattına veriliyor. Yani kompresör gövdesinde yüksek basınç var. Bu da yeri geldiği zaman 25 barları geçer. 

   

Bizim yaşadığımız patlama da ,gövde sacında..

   

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#4
   

Bu resimde de görüleceği gibi elektrik kablo ,kondansatör vs de yanma patlama yok.

Bu alta yer alan resimlerde görüleceği gibi kompresör gövdesinde korozyon çok derin olmuş. Gövde sacı 2 mm ler de normalde .Ama patlama olan yerde jilet inceliğine gelmiş. Aynı zamanda tam gövde kaynak bölümünde yer alıyor bu incelme. 

   

   

   

   

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#5
Şimdi gelelim bu korozyon neden oluyor. Her klima da olur mu. 
Klima Forumu
Klima Forumu

Kompresörlerin üzerinde ,özellikle ısıtmada verimi ve kapasiteyi arttırmak için battaniye seklinde ceket ile kaplıdır.  Bunu bizde ,klima servis tanıtım seminerlerinde de iyi bir uygulama olarak biliriz. Performans için de doğrudur. Hatta artık kompresör üzerinden harici ikinci bir katman daha var. 
 Klimalarda ısıtmada veya soğutmada kompresör dönüş borusu her zaman terler. Hatta bazı zaman filitre kirliliği ,defrost buzlanma sırasında kompresör alt kısım dahil buz tutar.

   

İşte bu buzlanma kompresöre kadar ulaşıyor. Bu buzlanma sonrasında eriyor. Kompresöre sarılı olan battaniye orada oluşan nemi ,suyu tutuyor. Aynı zamanda defrost sonrası klima dış ünite tavasında oluşan suyu da emer bu battaniye .  Buda kompresörün hızlı bir şekilde çürümesine neden olmuş. Kompresör ayakları da zaten resmen erimiş.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#6
Biz bu tehlikeyi Allah'a Şükür ki zarar görmeden kurtardık. Ama asıl problem buna benzer binlerce tehlike var piyasada.  Her an 10 yıl üstü makineler de bu durum yaşanabilir. Özelilikle de nem oranı yüksek bölgeler de. Deniz kenarı yerlerde klima kasa çürümeleri hızlı oluyor ,deniz tuzu rüzgar ile klimalara ulaşıyor. Dıştan görünen kasada ,ama kompresör de bu tarz vakalar olması daha da hızlı olacaktır. 
 Tehlike çok büyük bence .Tabi sadece klima işi yapan tehlikede değil. Birebir kullanıcı veya yoldan geçen birileri de tehlike de. 
 Bu konuda üreticileri ,ithalatçıları ve sanayi bakanlığını bilgilendirmeyi düşünüyorum. Tabi kime ulaşabilirsek ,bakalım.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#7
Gecmis olsun. Ureticiler bunu uzun vadeli denememisler mi de boyle piyasaya surmusler. O battaniyenin nem cekecegini dusunemiyorlar mi? Terleme yapan yerde nem de olacagini hepsi bilir sonucta.

#8
(18/08/2018, 12:41)hardcrss Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Gecmis olsun. Ureticiler bunu uzun vadeli denememisler mi de boyle piyasaya surmusler. O battaniyenin nem cekecegini dusunemiyorlar mi? Terleme yapan yerde nem de olacagini hepsi bilir sonucta.

Düşünülmemiş, test edilmemiş. Tabi bu sadece bu marka için geçerli değil. Facebook ta Türkiye Klimacılar gurubu var orada paylaştım. Bir kaç arkadaşta yaşamış aynı durumu. Sadece bu derece patlamamış.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#9
büyük geçmiş olsun abi kullanılan ceket nemi suyu emici olmayan bir maddeden yapılması mümkün olamazmı ? yada senin çözümün ne olurdu abi ?

#10
mbirol abi cok gecmis olsun,
Ben böyle eski makinalarla cok haşır neşir oluyorum ve komprosordeki paslanma neredeyse söktüğüm 5 cihazin 2 sinde oluyor....
Biraz tırstım resimleri görünce heleki 410 cihazlarin basinclari 22 cihazlara gore daha yuksek napacaz bilmiyorum.





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: