Duyrular
  • KlimaForumu.com temamız yenilendi!
  • Artık tamamen mobil uyumlu temamız ile hizmetinizdeyiz
  • Toplam: 3 Oy - Ortalama: 5
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

Günlük doğalgaz tüketiminiz kaç m3 ?
aslında bu yoğuşmalı kombilerin %108-%109 verimli oldukları da gerçek dışı bu termodinamiğin yasalarına aykırı gerçek üstü uyduruk bir verim değeri 10 verip 11 geri alamazsın hatta 10 verip 10 bile geri alamazsın .
ama bu yoğuşmalı kombilerin konvansiyonel kombilere göre daha verimli oldukları gerçeğini de değiştirmez daha verimlidirler tartışmasız bir şekilde ama %109 vs tamamen palavra maksimum %95-96 dır gerçek verimi.

(03/02/2015, 18:04)mephisto26 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: aslında bu yoğuşmalı kombilerin %108-%109 verimli oldukları da gerçek dışı bu termodinamiğin yasalarına aykırı gerçek üstü uyduruk bir verim değeri 10 verip 11 geri alamazsın hatta 10 verip 10 bile geri alamazsın .
ama bu yoğuşmalı kombilerin konvansiyonel kombilere göre daha verimli oldukları gerçeğini de değiştirmez daha verimlidirler tartışmasız bir şekilde ama %109 vs tamamen palavra maksimum %95-96 dır gerçek verimi.

Bu işi nasıl savunuluyor zaten benimde kafam basmıyor.Alınamayan gizli ısıyı almayı 100 ün üstüne 10 koydum diyorlar. Eşşeğini önce kaybettirip sonra bulunca sevinmek gibi bir şey. Konvasyonelin son verimliliğini %100 kabul ediyorlar.Onun üstüne %10 nu koyuyorlar..

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

(03/02/2015, 18:18)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(03/02/2015, 18:04)mephisto26 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: aslında bu yoğuşmalı kombilerin %108-%109 verimli oldukları da gerçek dışı bu termodinamiğin yasalarına aykırı gerçek üstü uyduruk bir verim değeri 10 verip 11 geri alamazsın hatta 10 verip 10 bile geri alamazsın .
ama bu yoğuşmalı kombilerin konvansiyonel kombilere göre daha verimli oldukları gerçeğini de değiştirmez daha verimlidirler tartışmasız bir şekilde ama %109 vs tamamen palavra maksimum %95-96 dır gerçek verimi.

Bu işi nasıl savunuluyor zaten benimde kafam basmıyor.Alınamayan gizli ısıyı almayı 100 ün üstüne 10 koydum diyorlar. Eşşeğini önce  kaybettirip sonra bulunca sevinmek gibi bir şey. Konvasyonelin son verimliliğini %100 kabul ediyorlar.Onun üstüne %10 nu koyuyorlar..

Tahmini hesap şu şekilde :

60-80°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 = %98 verim.
40-50°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 + yoğuşma verimi %10 = %108 verim.

Yukarıdaki hesaba göre %108 olmuş oluyor. Smile

(03/02/2015, 18:18)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(03/02/2015, 18:04)mephisto26 Nickli Kullanıcıdan Alıntı: aslında bu yoğuşmalı kombilerin %108-%109 verimli oldukları da gerçek dışı bu termodinamiğin yasalarına aykırı gerçek üstü uyduruk bir verim değeri 10 verip 11 geri alamazsın hatta 10 verip 10 bile geri alamazsın .
ama bu yoğuşmalı kombilerin konvansiyonel kombilere göre daha verimli oldukları gerçeğini de değiştirmez daha verimlidirler tartışmasız bir şekilde ama %109 vs tamamen palavra maksimum %95-96 dır gerçek verimi.

Bu işi nasıl savunuluyor zaten benimde kafam basmıyor.Alınamayan gizli ısıyı almayı 100 ün üstüne 10 koydum diyorlar. Eşşeğini önce  kaybettirip sonra bulunca sevinmek gibi bir şey. Konvasyonelin son verimliliğini %100 kabul ediyorlar.Onun üstüne %10 nu koyuyorlar..

konvansiyonel olanlar da gerçek verim yanlış hatırlamıyorsam % 65 civarı kombiye göre de değişiyor bu değerler yüzde %80 verimli olanlar da var , premix yoğuşmalı kombilerde de bu değerler gerçekte %90-91 civarı doğalgazla, lpg ile verimlilik %92 civarı falan oluyor yani %109 tamamen palavra bir değer.
home heting guide da birçok kombinin gerçek verimlilik değerleri mevcut dileyen bakabilir öyle yüzlerin üstünde hatta çok yakınında bir verimlilik değeri yok olamaz da zaten.

(03/02/2015, 01:12)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Derler ki bazıları yoğuşmalı olmayan kombiyi 55-60 derecelerde kullanırsanız daha iyi verim alırsınız. Var mıdır bunun bir açıklaması nedendir,45 derecede daha verimsiz olur deniyor????

O bazılarından biri de bildiğiniz gibi ben oluyorum.
45C de çalışan bir kombi ile 21C oda sıcaklığı elde ediliyor. Tüketim 10m3 ün üzerinde

Termostat takılarak aynı kombi, 60C de çalıştırılıyor. Oda sıcaklığı yine 21C iken tüketim 7m3 e düşüyorsa bunun başka açıklaması yok. Başka açıklaması var diyorsanız dinlemedeyim. Big Grin
Önemli olan, ne söylendiği değil, söylenenden ne anlaşıldığıdır.

(03/02/2015, 18:33)Zebza Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(03/02/2015, 18:18)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Bu işi nasıl savunuluyor zaten benimde kafam basmıyor.Alınamayan gizli ısıyı almayı 100 ün üstüne 10 koydum diyorlar. Eşşeğini önce  kaybettirip sonra bulunca sevinmek gibi bir şey. Konvasyonelin son verimliliğini %100 kabul ediyorlar.Onun üstüne %10 nu koyuyorlar..

Tahmini hesap şu şekilde :

60-80°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 = %98 verim.
40-50°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 + yoğuşma verimi %10 = %108 verim.

Yukarıdaki hesaba göre %108 olmuş oluyor.  Smile

Bu konuda Bircan beyinde tecrübelerinden faydalanmak isteriz. İşin detayını bilen o.Birebir canlı olarak yaşıyor içinde. Klima deseniz ben zaten sistemin içinde soğutucu akışkanla dolaşıp duruyorum.PirtHahaBur2

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

(05/02/2015, 23:13)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(03/02/2015, 18:33)Zebza Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Tahmini hesap şu şekilde :

60-80°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 = %98 verim.
40-50°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 + yoğuşma verimi %10 = %108 verim.

Yukarıdaki hesaba göre %108 olmuş oluyor.  Smile

Bu konuda Bircan beyinde tecrübelerinden faydalanmak isteriz. İşin detayını bilen o.Birebir canlı olarak yaşıyor içinde. Klima deseniz ben zaten sistemin içinde soğutucu akışkanla dolaşıp duruyorum.PirtHahaBur2


Zebza çok iyi açıklamış.
Adamlar da aslında verilenden daha fazla bir enerjinin alınamayacağının farkındadırlar.
Ancak kombileri için örneğin %99 verimli diyemiyorlar.
Diğerleri %108 derken. M08
Önemli olan, ne söylendiği değil, söylenenden ne anlaşıldığıdır.

ya arkadaşlar ses soluk yok galiba tüketimde yok kombilerde bekleyin kar geliyor inanın şuan serpiştiriyor şaştım kaldım. 12 derece dış sıcaklık var sözde ama acayip sert bir hava var istanbulda bizim buralarda yüksek biraz.

kombi 25 dereceye ayarlıydı termostad. kendi dereceside 60 larda.

dün geceden beri fulledi zaten hadi hayırlısı bakalım.

(05/02/2015, 23:13)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(03/02/2015, 18:33)Zebza Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Tahmini hesap şu şekilde :

60-80°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 = %98 verim.
40-50°C -> konvansiyonel verimi %93 + premix verimi %5 + yoğuşma verimi %10 = %108 verim.

Yukarıdaki hesaba göre %108 olmuş oluyor.  Smile

Bu konuda Bircan beyinde tecrübelerinden faydalanmak isteriz. İşin detayını bilen o.Birebir canlı olarak yaşıyor içinde. Klima deseniz ben zaten sistemin içinde soğutucu akışkanla dolaşıp duruyorum.PirtHahaBur2

Bircan hocam kayıplarda hoop hocam yaşıyormuyuz bir el sallayın be yahu M26

hava beter soğudu istanbulda 2 akşam önce beter yanmaya başladı kombi dün gece düşürdüm ayarını 23 e aldım termostadın şimdide ev soğuyor 22-23 derecede üşümeye başladım.

ya bundan önceki karda ev ortamı 21-22 derecedeydi tes için inat edip yükseltmemiştim bir hırka giymiştim normalde atletle dolaşırım. ama genede bu kadar üşümemiştim.

fakat şimdi resmen ciğerim üşüyor bence bu termostad işi hasta insanlara göre değil arkadaşlar. ev bir soğuyor bir ısınıyor. 3 kuruş fazla olsun devamlı yansın. isterse ozaman ısı 21 22 de sabitlensin.

kombininde her ne olursa olsun ayarı 30 dereceden başlamalı.

uyurken zaten vücut kendisini ısıtıyor ozaman al 30 dereceye uyu..

annemlerin kombi 30 dereceden başlıyor baymak. bizim ariston 42 dereceden. benim kombi 10 yaş daha genç ve teknolojisi ileri ev daha iyi yalıtımlı ama 12 derece yüksekten başladığının sayesinde diğer kombiden fazla yakıyor.

çözemedim ben bu işi Cry





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: