Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart
#1
Bilinçli tüketici günü 15 Mart'ı bizde buradan vurgulamak istedik.  Forumların da ana gayesi bilinçli tüketici oluşumuna katkı sağlamaktır. Aldığı malın ne olduğunu bilmesi,kimin ürettiği,kim ithal etmiş ,servis kim vs bilgileri araştırması bilgi edinmesi bilinçli tüketici oluşmasıdır. Tabi ki sadece mal alımında değil bilinçlilik. Hizmet satın alındıktan sonra ,alınan o hizmetin layıkı ile yerine getirilmesi de çok önemli. Ülkemizdeki en büyük sıkıntı da bu aslında . Çünkü bunun bir denetimi,ruhsatı,eğitimi vs yok. Önüne gelen istediği işi yapıyor. Ha kağıt üzerinde denebilir. TSE li servis var, yetkili servis var,teknisyen ,ustalık diploması vs. Ama uygulamada hiç biri geçerli değil. Forumlarda da dikkat ederseniz en büyük sıkıntı ,şikayet bizim konularımızda servis montaj ve arıza hizmetlerinde yaşanan bilinçsiz kalitesiz ,eksik yapılan işler. 
 Bizim ilk hedefimiz bu oldu .2005 yılında Zart Forum de yazmaya başladık. İlk hedef montaj konusunda ince noktalara el atıp,tüketiciyi bilinçlendirmeye yönelik yazılar yazdık. Vakum nedir artık nerede ise tüm forum alemi öğrendi. Bakır boru nedir ,alüminyum boru nedir herkes bilgi sahibi. Hangi klimayı kim üretmiş,kim servis destek verir, Japon mu ,Çin limi, Thaillant mı bilgimiz var artık. Hatta daha da ileriye gittik ,hangi marka model klima da hangi kompresör ,ekipman var oralara kadar girdik. Amaç ise bilinçli tüketici. 
 Biz bilgimiz dahilinde bilinçli tüketici için çalışmaya devam edeceğiz. Siz forum arkadaşlarımız da bu konuda katkı sunarsanız çok daha iyi yerlere ulaşırız bilinç konusunda.

Klima Forumu

Buda sanki ben  M08
Klima Forumu

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın
Cevapla
#2
Birde şöyle bir alıntılı yazı buldum paylaşalım sizlerle .

Alıntı:Bugün, tüketicinin korunması ile ilgili mevzuatın başında Anayasamızın 172. maddesi gelir. Bu madde de, “Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirleri alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder.” hükmü yer alır.

Bunun dışında tüketici; yasalar, yönetmelikler, tebliğler ve mahkeme kararları ile de korunur. Bir tüketici olarak haklarımızı bilemeyebiliriz. Bu nedenle, tüketici haklarını korumak üzere il ve ilçelerde Tüketici Hakem Heyetleri kurulmuş, tüketicilere danışmanlık yapmak üzere  “Alo 175”  “Tüketici Danışma Hattı”   tüketicilerimizin hizmetine sunulmuştur. 
    Ülkemizde tüketicinin korunması amacıyla 1995 yılında "4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun" çıkarılmış, ancak değişen ihtiyaçlar dikkate alınarak yeni “6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” 28 Kasım 2013 tarihli Resmi Gazetede yayımlanmış ve 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu kanun ile tüketicilerimize gelişmiş ülkeler standardında ve AB ölçütlerine uygun birçok yeni haklar getirilmiştir
     Ancak, tüketicilerin bu hakları kullanabilmeleri, öncelikle bu konuda bilgi sahibi olmalarıyla gerçekleşebilir. Bu nedenle,
● Mal ve hizmet satın alırken temel ihtiyaçlar tespit edilmeli,
● Satın alınacak mal veya hizmetin kaliteli, güvenli, ucuz ve sağlıklı olması konusunda araştırma yapılmalı,
● Firmalar arasında güvenirlilik ön planda tutulmalı,
● Medyanın ve reklamların etkisinde kalarak davranış gösterilmemeli,
● Her çeşit savurganlık ve israfın karşısında olunmalı, 
● Tüketici haklarının yerleştirilmesi ve korunmasının; tüketicilerin birliği, organize olmaları ve örgütlenmeleriyle sağlanabileceğine inanılmalı,
● Tüketici haklarının aynı zamanda tüketici sorumluluğunu da gerektirdiği bilinmeli,
● Seçimler ve tercihler daha sağlıklı yapılarak piyasa şekillendirilmeli, satın alınacak mal ve hizmetler konusunda tam bilgiye sahip olunmalı, 
●  Bilinçli ve sorumlu davranarak, üreticilerin; tüketici tercih ve isteğine uygun, kaliteli mal ve hizmetleri en uygun fiyata sunma yollarını aramaları sağlanmalı, 
● Bilinçli ve sorumlu davranarak haklar yasal çerçevede sonuna kadar aranmalıdır.
Tüketici haklarını korumak üzere, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında İl ve İlçelerde Kurulu bulunan Tüketici Hakem Heyetleri kurulmuş bulunmaktadır. Tüketici Hakem Heyetlerine gelen şikâyetler yasal mevzuat çerçevesinde görüşülüp,  değerlendirilerek sonuca bağlanmaktadır. İl ve ilçelerimizde toplam 6 adet Tüketici Hakem Heyeti görev yapmaktadır. 
2014 yılı içerisinde Tüketici İl Hakem Heyetimize toplam 5831 adet şikâyet gelmiş, bunların 4639 adedi karara bağlanmış olup, kararların 4554 adedi tüketici lehine, 85 adedi ise tüketici aleyhine sonuçlanmıştır. İnceleme aşamasında olan 1192 adet şikâyet ise 2015 yılına devredilmiştir. 2015 yılında, bir önceki yıldan devreden ve 13 Mart tarihi itibariyle alınan şikâyetler toplamı 2152 adettir.  Bu şikâyetlerin 1507 adedi karara bağlanmış olup,  kararların 1473 adedi tüketici lehine, 34 adedi ise tüketici aleyhine sonuçlanmış,  645 adet şikâyet ise inceleme aşamasındadır.
Dünya Tüketiciler Günü dolayısı ile İlimiz ve ülkemiz tüketicisinin 15 Mart Dünya Tüketiciler Gününü kutluyor, tüketicilerimizin şikâyetlerini İl ve İlçelerimizde kurulu bulunan Hakem Heyetlerine yapmalarını, Kapıdan Satış Yetki Belgesi bulunmayan kişiler ile güvensiz sitelerden alışveriş yapmamalarını önemle hatırlatır, bu günün tüketici bilincinin ve tüketici sorumluluğunun gelişmesine katkı sağlamasını temenni ederim.            
Mürsel YAŞAR
 Ticaret İl Müdür V.
Gümüşhane Olay gazetesinden bir alıntı.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın
Cevapla
 



Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart konusu
Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart Konusunun Etiketleri Etiketler Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart klima, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart fiyatı, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart al, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart tavsiyesi, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart arızası, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart nasıl çözülür, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart 2015, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart kalitelimi , Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart nedir, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart izle, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart , Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart resimli anlatım, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart ne işe yarar, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart sistemleri , Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart problemi, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart ne demek, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart nerden alınır, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart videosu, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart paylaşımları, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart en iyi fiyat, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart en ucuz, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart hakkında, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart nedir, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart bul, Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart konusu
Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart Konusunun Linki Direk Link
Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart Konusunun HTML Kodu HTML Link
Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart Konusu BBCode Linki BBCode Link
Bilinçli Tüketici Günü 15 Mart Konusunu Paylaş Sosyal Paylaş


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Yasal Uyarı
Sitemizde Bulunan Tüm paylaşımlar TC yasalarına uygundur. Bu kurallara uymayanlar banlanır ve bu tür paylaşımlardan Klima Forumu sorumlu değildir. Bu yüzden KlimaForumu.com sitesi hiç bir yasal hükümlülüğe tabi tutulamaz. Uyar - Kaldır Prensibini Benimsemekteyiz. İstenildiği Takdirde Hak Sahipleri Linklerin Kaldırılması Talebinde Bulunabilir, iletişim adresimizden bize mail atabilirsiniz. Reklam vermek için yine iletişim bölümünden bize ulaşabilirsiniz. "Saygılarımızla KlimaForumu.Com"