• Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

Baymak Klimazedeler ve Klima Mağdurları !!!!!!
#1
Değerli arkadaşlar 

Bir hata yapıp ilk defa bir baymak ürünü (klima) almış ve pişman olmuş bir tüketiciyim. 
Klima montajında hayati öneme sahip olan VAKUM olayı montaj sırasında yapılmadı. Vakum işinin önemini 
daha sonradan öğrendim. Durumu mail atarak baymaka ilettim. İlk önce Müşteri dostu olmayan Baymak 
genel merkezden arandım, ilgili ukala bir tavırla montaj esnasında vakum yapıldığını söyledi. 

Bu olaydan yarım saat önce montajı yapan servis elemanı aradı, şikayet mailimi baymak genel merkez 
montajı servisine atmış. Montaj elemanı , montaj için acele ettiğimden dolayı v.b. sebeple vakum yapmadıklarını 
söylese idin vakum motoru arabada olduğunu yapabileceklerini aktardı. (ben söyleyecekmişim) 

Vakum süresi ne kadar? 10-15 dakika arası. 

Genel merkez vakum yapılmış diyor, montajı yapan servis elemanı yapmadık diyor. 

Bunun üzerine baymak ankara bölge müdürlüğünden arandım. İlgili değişim istediğimi duyunca çok şaşırdı. 
Rakip bir çok markada bu tarz hatalarda değişim yapılmış. Ortada bir hata var ve bu hatanın düzeltilmesini 
istediğimi aktardım. Değişim olmayacağını. Dış ünitedeki gazı boşalttırıp, vakum yapılıp yeniden gaz şarjı yapabileceklerini aktardılar.Bende istemedim, zira 10-15 dakika vakum işinden kaçan bir servise bu iş için nasıl güveneyim. 

Durum şu an için beklemede cihazı kullanmıyorum, Tüketici hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum. 
Buna benzer bir çok şikayet var baymak ile ilgili. 

Sizlerinde benzer konularda mağduriyetiniz varsa lütfen paylaşınız. Vatandaş bir ürün alırken ne ile kim ile 
karşılaşacağını bilsin. 


https://www.sikayetvar.com/baymak/baymak-klima-montajinda-vakumlama-yapmiyor 

Klima Forumu

#2
Öncelikle geçmiş olsun. Uzun yıllardan beri yazıyoruz ama bir türlü çözemedik bu işi. İnanın bırakın müşteriyi sallamayı, klimacılar arasında muhabbette bile bazı çok bilmişler "Ben yüzlerce klima yaktım mvakumsuz hiç bir şey olmuyor" diye savunmaya geçiyorlar birde.
Şimdi bu durumu şöyle değerlendirmek lazım. Montaj yapıldı, sonra gaz kaçtı vs bir sıkıntı oldu. Bir istenmeden olan bir hata veya arızadır.. Kaçak hata giderilir, vakum ve gaz şarjı yapılır.. Bu işlem garanti dahili arıza tamiri dir..
Ama gel gelelim ilk montajda bile bile yanlış iş yapmak, işçilik hatası veya arıza değildir.. Klimanın size teslimi çalışır halde olmasıdır esas olarak. Diyelim ki kapağı kırık çıktı makine, veya dış ünite hasarlı. Bu ayıplı maldır. Değilim veya iade hakkınız var.. Vakum da montaj esnasında yapılması gereken bir işlemdir. Yani eksik ve yanlış bir şey var cihaz size teslimi öncesi. Buda bana göre ayıplı üründür.. 15 günlük iade süreniz var. Ürünü satın aldığınız yere iade talebi açın. Ki İnternet satışı ise çok daha kolay işiniz.. Tüm başvurularınızı yazılı yapın. Sözle söylenen hiç bir şey geçerli değildir bilginize..

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#3
Klimanız on gazını yitamamen boşaltıp, 1 saat vakum ve kurallarına uygun faz şarjı da sorunu çözer. Ama burada sizin ne suçunuz var ki böyle. Niye jabullenesiniz böyle bir şeyi. Kaldı ki sizde yazmışsınız, 10-15 dakikalık vakum yapmayan, gaz vs işini hangi kurala uyarak yapacak ki.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#4
(24/05/2019, 13:59)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Klimanız on gazını yitamamen boşaltıp, 1 saat vakum ve kurallarına uygun faz şarjı da sorunu çözer. Ama burada sizin ne suçunuz var ki böyle. Niye jabullenesiniz böyle bir şeyi. Kaldı ki sizde yazmışsınız, 10-15 dakikalık vakum yapmayan, gaz vs işini hangi kurala uyarak yapacak ki.

Sayın mbirol öncelikle ilginize teşekkür ederim. Konuyu yeni açtım lakin az önce baymak genel müdürlükten aradılar sikayetvar.com'daki şikayetim üzerine
mağduriyetinizi gidereceğiz denildi.Daha sonra montaj yapan servis aradı yeni dış ünite talep edip değiştireceğiz dedi. Ben Sadece dış ünite için değişim talebinde bulunmuştum. Sanırım iç ünitenindeğiştirmeye gerek yok diye biliyorum doğrumudur? 

Yeni ürün(dış ünite) geldiğinde dikkat etmem gereken birşey varmı. Zira yetkili servis baymak bu hatayı bize fatura edecek gibilerinden serzenişte
bulundu. Baştan sağma bir iş yapmalarını istemiyorum. Eski dış ünite sökülüp yenisi takılıp vakum yapılacak sisteme gaz verilecek. Bunun dışında birşey varmı?
Vakum süresi ne kadar olmalı? Yanıtlarsanız sevinirim. işiniz ras gelsin.

#5
Şimdiden hayırlı olsun diyelim. Olmadı gereken bu idi zaten.
Dış ünite drğişimi yeterli. Aynen dış ünite değişiminden sonra 15 dakika vakum ve sonra gazlar açılacak. Başka bir işlem yok.

Belki servis arkadaşlar bundan sonra vakumsuz klima takmazlar.. Tabi o klimayı da başkasına yakacaklar. Buda işin başka bir sıkıntı durumu.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#6
Bu arada bir şey daha sorayım. İlk yazımızda Zart Forum foruma bir çok link vardı. Bilinçli bir durum mu, yoksa Zart Forum forumdan buraya kopyala yapıştır mı yaptınız, linkler öyle mi geldi..

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#7
(24/05/2019, 22:56)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Bu arada bir şey daha sorayım. İlk yazımızda Zart Forum foruma bir çok link vardı. Bilinçli bir durum mu, yoksa Zart Forum forumdan buraya kopyala yapıştır mı yaptınız, linkler öyle mi geldi..

Aynı konuyu başka bir foruma açmıştım. Sonra burayı keşfedince konuyu buraya kopyaladım sizde yayınlanmasına okey verince oradan sildim. mbirol bey şikayetimde yeni kutusu ambalajı açılmamış dış
ünite istedim. Umarım öyle bir ürün ile gelirler montaja. Bu kutunun içindeki bakır boruların da eskisinin sökülüp yenisinin takılmasına gerek varmı yoksa sadece borulara gerek olmadan dış ünite montajı yeterlimidir. Teşekkürler..

#8
(25/05/2019, 02:16)Humana Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(24/05/2019, 22:56)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Bu arada bir şey daha sorayım. İlk yazımızda Zart Forum foruma bir çok link vardı. Bilinçli bir durum mu, yoksa Zart Forum forumdan buraya kopyala yapıştır mı yaptınız, linkler öyle mi geldi..

Aynı konuyu başka bir foruma açmıştım. Sonra burayı keşfedince konuyu buraya kopyaladım sizde yayınlanmasına okey verince oradan sildim. mbirol bey şikayetimde yeni kutusu ambalajı açılmamış dış
ünite istedim. Umarım öyle bir ürün ile gelirler montaja. Bu kutunun içindeki bakır boruların da eskisinin sökülüp yenisinin takılmasına gerek varmı yoksa sadece borulara gerek olmadan dış ünite montajı yeterlimidir. Teşekkürler..

Dış ünite drğişimi yeterli. Boru değişimine gerek yok . Klimanın orjinal gazı dış ünitede hapsedilmiş durumda. Önemli olan o gazın içine hava girmemesi  Zaten vakum yapılan kısım iç ünite ve bakır boru tesisatı. Onların içindeki hava Emilio atılınca sorun kalmıyor. Sonra dış ünite deki gazı sisteme bırakıyoruz .

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#9
Thumbs Up 
(25/05/2019, 12:37)mbirol Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(25/05/2019, 02:16)Humana Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Aynı konuyu başka bir foruma açmıştım. Sonra burayı keşfedince konuyu buraya kopyaladım sizde yayınlanmasına okey verince oradan sildim. mbirol bey şikayetimde yeni kutusu ambalajı açılmamış dış
ünite istedim. Umarım öyle bir ürün ile gelirler montaja. Bu kutunun içindeki bakır boruların da eskisinin sökülüp yenisinin takılmasına gerek varmı yoksa sadece borulara gerek olmadan dış ünite montajı yeterlimidir. Teşekkürler..

Dış ünite drğişimi yeterli. Boru değişimine gerek yok . Klimanın orjinal gazı dış ünitede hapsedilmiş durumda. Önemli olan o gazın içine hava girmemesi  Zaten vakum yapılan kısım iç ünite ve bakır boru tesisatı. Onların içindeki hava Emilio atılınca sorun kalmıyor. Sonra dış ünite deki gazı sisteme bırakıyoruz .

çok teşekkürler....





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: