Duyrular
  • KlimaForumu.com temamız yenilendi!
  • Artık tamamen mobil uyumlu temamız ile hizmetinizdeyiz
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
Gösterim Stili

Araba klima kompresörü
#1
Merak ettigim bir konuda bilginizi rica edecektim,bende elektrik işi yapiyorum,araba klimasinin sensörlü arızalanmış,10km gittikten sonra soğutmayı kesiyor,cok tamirci dolaştım çözüm olmadı,kompresor 12v girişine bir ampul bağladım,soğutma kesildigi zaman bu lambaninda sönduğunu goruyoru m,yani kompresore giden 12v kesiliyor ve soğutmada duruyor haliyle,acaba bu 12voltu harici bir anahtar ile direkt versem,isim bitincede kapatsam ne olur.
Saygilarimla

PLK-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#2
Araç klimaların da alçak ve yüksek basınç sensörleri vardır.
Normal şartlarda R134a gazında alçak basınç (dönüş gazı basıncı) 0.9 bardır. Gaz eksikliği vs de bu basınç 0.2 bağların altına düşerse kompresörü devreden çıkarır sensör. 
Yine basma hattı basıncı 7 bar civarındadır. Bu hat üzerimdeki sensör 9-10 barı görürse (basınç değerlerini örnek olarak veriyorum, yaklaşık değerlerdir) bu seferde yüksek basınç sensörü kompresörü devreden çıkarır. Bunun da sebebi ta araç klimasına fazla gaz basıldı. (bizim tavsiyemiz fabrika verileri greamajında gaz basılması olur) ikinci sebep ise bu daha olabilecek durum. Klima kondenser hava girişi tıkalı, kondenser fan motoru sorunlu. Klima şişiyor.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#3
Alttaki şemaya Low side ve High side diye yazan yerlerde takılı sensörler. 

   

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın

#4
mbirol bey Bilgiler icin cok teşekkürler.Gaz yemilendi,basınç değerleri ölçüldü sorun görülmedi,sonra condenser fan motorunu sürekli çalışır duruma getirdim sonuç değişmedi,klimacı usta sensörün kendisindede arıza olabileceğini söyledi ve birde "buzlanma sensörü"diye bir sensörden söz ederek ondanda kaynaklanabileceği ni onun içinde on göğsün sökülmesi şart dedi,net birsey siyleten olmadı,gide gele bıktım,ben de 12v u kompresore manual vererek idare ediyorum.araba skoda roomster saygılarımla.

PLK-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#5
Gaz yenilendi,basınç değerleri ölçüldü sorun görülmedi,fan motorunu devamlı çalışır haldeyken denedim sonuç değişmedi,10 km gidince kompresor voltaji gidiyor,sensörlerin bizatihi kendisinin arıza yapma ihtimali var diyor usta,birde buzlanma sensöründen bahsetti,ön göğüsün içinde olduğu için sökülmesi gerekiyormus.Bende 12voltu sogutma kesince manual olarak veriyorum simdilik. Araba Skoda roomster

PLK-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#6
Buzlanma termostatı varsa sistemde ve kestiğiniz düşünülüyor sa evaparatör bulanıyor demektir. Buda evaparatör kirliliğinden, hava sirkülasyonu sorunundan kaynaklanır büyük olasılıkla. Ama bunu tespit etmek te zor değil. Alçak ve yüksek basınç sensörleri ulaşılabilir yerdedir. Tek tek köprüleyip deneyin, hala kesiliyor sa kompresör çalışmadı, o zaman buzlanma termostatı olma olasılığı çok yüksek. 
Alçak ve yüksek basınç sensörletini devreden çıkarmak çok doğru değil. Kompresör de çıkacak sıkıntının faturası acı olur.

Lütfen genel bilgi alma konularında özel mesaj atmayın.
Paylaştığın senindir,sakladığın değil (Yunus )

Önemli Konular için tıklayın





Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Color Skins

Change Color:

Background Patterns:

Background Images:

Background Header:

Setting Panel

Main Options: